Software Assurance

Microsoft Software Assurance

Czym jest Microsoft Software Assurance?

Microsoft Software Assurance to program serwisowy, który oferuje firmom prawa licencyjne do nowszych wersji oprogramowania w momencie ich wydania, o ile wydanie to mieści się w okresie obowiązywania umowy. Dzięki Software Assurance użytkownicy Microsoft mogą również uzyskać dostęp do Microsoft Unified Support i innych usług, które mają na celu poprawę komfortu użytkowania. Okres obowiązywania pakietu Microsoft Software Assurance wynosi 3 lata. Płatności mogą być rozłożone na trzy równe roczne raty.

Microsoft Software Assurance: Korzyści

  1. Bezpłatne aktualizacje oprogramowania (o ile nowa wersja zostanie wydana w okresie obowiązywania umowy)
  2. Ekskluzywny dostęp do oprogramowania (Microsoft Desktop Optimization Pack, Windows Fundamentals for Legacy PCs)
  3. Zniżka na osobiste subskrypcje Office 365
  4. Bezpłatne szkolenia i dostęp do platformy Microsoft E-Learning
  5. Wsparcie online i telefoniczne 24/7
  6. Płatności rozłożone - płatności mogą być rozłożone na równe kwoty
  7. Dostęp do Microsoft TechNet
  8. Microsoft Home Use Program - pracownicy mogą korzystać z Software Assurance na drugiej kopii oprogramowania Microsoft
  9. Usługa planowania - Microsoft oferuje pomoc w tworzeniu planów wdrożenia oprogramowania.

Krytyka pakietu Microsoft Software Assurance

Microsoft Software Assurance często spotyka się z krytyką ze względu na brak zapowiedzi nowego oprogramowania w okresie obowiązywania umowy. Organizacje, które nabywają Microsoft Software Assurance, aby skorzystać z "darmowych" aktualizacji oprogramowania, często nie są w stanie dokonać aktualizacji, ponieważ okres rozwoju między wersjami oprogramowania trwa dłużej niż 3 lata. Konsekwencją tego jest konieczność odnowienia pakietu Software Assurance, aby zdążyć na kolejną aktualizację. Niektóre wydania są również odkładane, na przykład Exchange Server poza edycję 2019.

Kolejnym punktem krytyki jest warunek, że klient musi wydać minimalną kwotę pieniędzy, aby uzyskać dostęp do niektórych korzyści. Na przykład korzyść z pomocy technicznej jest dostępna po wydaniu co najmniej 250 000 USD.